|
<< Atgal
KOKS DABAR AMŽIUS?
Užtenka nors truputėlį pasidomėti dviejų
Maskvos universiteto matematikų - akademiko A.Fomenkos ir mokslų kandidato G.Nosovskio
darbais, kaip iškart ima gniaužti kvapą ir sukasi galva. Jie jau prieš 20 metų
užsibrėžė sau nei daug, nei mažai perrašyti visą žmonijos istoriją. Per
paskutinius dešimtmečius pasirodė bent 7 storos knygos, tarp jų Imperija,
Naujoji Rusijos, Anglijos ir Romos chronologija, Biblinė Rusija,
Rekonstrukcija. Visas jas vienija ta pati antraštė Naujoji chronologija.
Šiuose veikaluose autoriai, remdamiesi matematiniais empiriniais ir statistiniais
metodais, siūlo naują, daug trumpesnę senovės bei viduramžių istorijos
chronologiją.
Štai keletas šių naujųjų istorikų
hipotezių.
Kaip atsirado dabartinė istorijos samprata?
Dabartinė istorija buvo sukurta ne taip jau seniai.
XIV-XVI amžiuje, po Bizantijos žlugimo naujai atsiradusios valstybės kiekviena sau
ėmėsi rašyti istorijas. Bažnytinių chronologų pradėtą darbą 1583 m. savo Opus
novum de emendatione temporum (Chronologijos ištaisymas) vainikavo matematikas
bei astronomas hugenotas I.Scaligeris. 1606 m. jis parašė antrą veikalą Thezaurum
temporum, kurį vėliau, 1627 m. savo Opus de doctrina temporum išplėtė bei
papildė D.Petavijus. Nuo to laiko I.Scaligerio ir D.Petavijaus chronologija laikoma
neginčytina tiesa, kuria dabar naudojasi beveik visa žmonija.
Kuri religija geresnė?
I.Scaligerio ir D.Petavijaus istorijos chronologija
kelia įtarimą jau vien dėl to, kad joje be galo daug tamsių dėmių, t.y.,
tamsiųjų amžių, trunkančių šimtmečius. Apie juos nieko nežinoma, atrodo,
kad tais laikais nieko ir neįvyko.
Šių tamsiųjų amžių atsiradimą puikiai
paaiškina hipotezė, kad istorijos chronologija buvo kuriama religiniais tikslais, o
daugelis įvykių (pavyzdžiui, Kristaus gimimas) buvo dirbtinai perstumti toli į
praeitį. XV amžiuje vykstant aršiai konkurencinei kovai tarp stačiatikių, musulmonų,
katalikybės ir judaizmo, neišvengiamai iškilo klausimas: Kuri religija geresnė?
Mąstoma greičiausiai buvo taip: Kuo religija SENESNĖ, tuo ji autoritetingesnė, tuo
pačiu ir TEISINGESNĖ.
Dėl šios priežasties bažnytiniai Vakarų
chronologai pasaulio istoriją sudėliojo pagal religijų istoriją, o šią pagal
savo prioritetus:
1. Labiausiai pasendintas tapo judaizmas. Judaizmo
atsiradimo istorija perkelta mažiausiai 1800 metų atgal.
2. Katalikybės, o tuo pačiu ir daugelio Vakarų
Europos šalių istorija palaipsniui ištempta iki pirmojo mūsų eros amžiaus. Tokiu
būdu katalikų bažnyčia prailgino savo istoriją bent 1000 metų.
3. Islamo religija pagal dabartinę chronologiją
prasideda VII amžiuje. Vadinasi, ji atitinkamai paankstinta 300-400 metų.
4. Stačiatikių istorija prasideda IX-X amžiuje.
Todėl, mūsų supratimu, ji mažiausiai iškraipyta.
Kaip viskas buvo?
IX-X amžius. Ši epocha ir prieš tai buvę
laikai yra tikrieji tamsos amžiai. Mūsų dienų nepasiekė jokie to meto
dokumentai. Greičiausiai tik IX-X amžiuje atsiranda raštas. Tai įvyksta Senovės
Egipte, kurio sostinė Pirmoji Roma, dabar vadinama Aleksandrija, buvo įsikūrusi Nilo
žiotyse. Raštas gimsta hieroglifų ir paveikslėlių pavidalu, vėliau transformuojasi
į mums įprastus rašmenis.
Tais laikais (t.y., iki Kristaus gimimo) jau
egzistuoja krikščionybė. Sukurtas pirmas bažnytinis kalendorius, vystosi astronomija.
Įdomu tai, kad jokių mums taip gerai žinomų Egipto statinių piramidžių,
sfinksų, obeliskų dar nėra, jie bus pastatyti vėliau.
XI amžius. Imperijos sostinė iš
Aleksandrijos persikelia į dešinįjį Bosforo sąsiaurio krantą. Susikuria Bizantijos
imperija, kurios sostinė Antroji Roma vadinama Jeruzale, Troja arba Konstantinopoliu.
Dabar tai Turkijos miestas Stambulas.
Svarbiausias XI amžiaus religinis įvykis
Jėzaus Kristaus gimimas ir jo nukryžiavimas. Kristus gimsta 1053 mūsų eros metais
(1054 m. įsižiebia supernova, Evangelijose vadinama Betliejaus žvaigžde), o 1085 m.
nukryžiuojamas Kontantinopolyje, t.y. Jeruzalėje.
Scaligerio ir Petavijaus chronologija, sakanti, kad
Kristus gimė prieš 2000 metų, yra klaidinga. Romėniškas skaičius X, žymintis
amžių (pvz., XI amžius), iš pradžių buvo suprantamas tiesiog kaip pirmoji žodžio
Kristus raidė. Todėl trumpinys XI seniau reiškė I amžių nuo Kristaus. Žymint datas
arabiškai, pirmasis skaičius 1 (pvz., 1255 metai) buvo ne kas kita kaip pirmoji žodžio
Jėzus raidė. Todėl 1255 m. reiškė 255 metai po Jėzaus. Vėliau apie tokį datų
užrašymo būdą užmiršo, todėl ir įvyko istorijos perkėlimas 1000 metų atgal.
XI amžiuje krikščionybė paskelbta oficialia
Bizantijos imperijos religija. Imperijos
|
Senojo Testamento Mozė meldžiasi Naujojo Testamento
Jėzui
(XIII amžiaus viduramžių graviūra)
|
ribos praktiškai sutapo su krikščionybės paplitimo ribomis.
XII amžius. Šio amžiaus pradžioje arba XI
amžiaus pabaigoje parašytos visos Evangelijos. Bizantija, kurios vieninga religija
krikščionybė, lieka vienintele didžiule imperija šiame amžiuje. Imperija valdo
daugelį Vakarų bei Rytų regionų - Egiptą, Turkiją, Vokietiją, Italiją, Rusiją.
Kiekviena provincija tvarkosi ganėtinai savarankiškai, tačiau per Bizantijos
vietininkus karalius, kunigaikščius, carus - moka duoklę Antrajai Romai.
XIII amžius. Krikščionybė išlieka
valstybinė Bizantijos religija, tačiau dėl skirtingų geografinių bei klimatinių
sąlygų Rytuose ir Vakaruose įgauna skirtingas formas. Rytuose Rusijoje ir Turkijoje
išlaikoma griežtesnė, asketiškesnė krikščionybė, Vakaruose atsiranda mums
gerai pažįstamų antikinių kultų apraiškos daugelio dievų garbinimas,
bakchanalijos ir pan. Ilgainiui iškyla smarkūs prieštaravimai tarp Rytų
krikščionių ir Vakarų krikščionių.
XIII a. Bizantijos imperijos centras susilpnėja,
ypač padidėja rytinių provincijų įtaka. Vakarų šalys imasi atsakomųjų veiksmų,
įsiliepsnoja kova dėl valdžios - Vakarai rengia kryžiaus žygius į Antrąją Romą,
t.y. Troją, Jeruzalę, Konstantinopolį. Oficialus kryžiaus žygių pretekstas
atsiimti Viešpaties karstą iš kitatikų, t.y. Rytų krikščionių,
įsigalėjusių imperijoje.
Kyla legendinis Trojos karas, kuris tęsis ilgus
metus. Homeras, aprašęs šį karą, vakariečius vadina graikais, o rytų šalių
gyventojus trojėnais. XIII a. Trojos kare laimėtojo nebuvo, vienuose mūšiuose
nugalėdavo Rytai, kituose Vakarai. 1204 m. Konstantinopolį užėmė
kryžiuočiai, 1261 m. mongolai-totoriai ir turkai.
Šis pasaulinis karas baigsis 1453 m. visišku
Bizantijos imperijos žlugimu, kai Konstantinopolį galutinai užvaldys turkai-osmanai ir
pavadins jį Stambulu.
XIV amžius. Griūvant imperijai, atskiros
provincijos darosi politiškai savarankiškos. Iš Bizantijos centro į įvairias Europos
bei Azijos šalis patraukia pabėgėliai. Jie vadinami trojėnais, t.y., išeiviais iš
Trojos. Jie tie patys argonautai, kurie senovės graikų mituose keliavo
kolonizuoti naujų žemių. XV mūsų eros amžiuje juos aprašė antikinis Homeras.
Pirmoje XIV a. pusėje vienoje iš Rytų Bizantijos
provincijų Senovės Rusijoje - susikuria Didžioji Mongolų imperija. Gimsta nauja
politinė ir karinė jėga Ordinas, prasideda mongolų totorių antplūdis į Europą.
Mongolų-totorių Orda užkariauja dalį Vakarų Europos, daugelį Vakarų Bizantijos
šalių priverčia mokėti duoklę. Dabartiniai chronologai šį faktą dažnai nutyli,
mongolų-totorių invaziją perkelia į IV-VI amžių ir pavadina jį gotų bei hunų
antplūdžiu.
XV amžius. 1453 m. turkai osmanai šturmu
paima Konstantinopolį, įsiveržia į Graikiją ir Balkanų šalis. Habsburgų imperija
stipriausia Vakarų Europos politinė jėga turkų sultonui moka kasmetinę
duoklę.
Įvyksta galutinis anksčiau vieningos
krikščionybės skilimas į atskiras religijas - islamą, pravoslaviją, katalikybę,
judaizmą ir budizmą. Motina Bizantija suskyla į tris religinius ir politinius
darinius: Vakarus, kurių centras Trečiojoje katalikų Romoje dabartinėje Romoje,
Italijoje; Rytus, kurių centras Trečiojoje pravoslavų Romoje Maskvoje, Rusijoje;
Aziją, kurios centras Trečiojoje musulmonų Romoje Stambule, Turkijoje.
Nors XIV a. pabaigoje šios trys religijos dar gana
panašios, tačiau jau tada jos pasidalija įtakos sferas ir ima vystytis savarankiškai.
XVI amžius. Vakarų Europa nusimeta
mongolų-totorių Ordino jungą. Rusija pradeda karą su ankstesne savo sąjungininke
Turkija. Antroje XVI a. pusėje Rusijoje įsiplieskia pilietinis karas.
Vakarų Europa lengviau atsikvepia. Prasideda Vakarų
suklestėjimas.
1583 m. I.Scaligeris sudaro pasaulio įvykių
chronologiją, kurią naudojame ir šiandien.
Kur dingo Troja ir Jeruzalė?
Garsųjį viduramžių pavadinimą Troja
atėmė iš Konstantinopolio ir paskelbė antikiniu. Tačiau šis pavadinimas
nukeliavo visiškai netoli. Šiuolaikiniai istorikai mano, kad Homero Troja turi
būti visai šalia Stambulo, netoli Kum Buruno miestelio. Kaip taip atsitiko?
Viduramžiais I.Scaligerio mokiniai ėmėsi ieškoti
legendinės Trojos. Įvairūs šaltiniai liudijo, kad jos vieta šalia
Konstantinopolio, arba tiesiog šiame mieste. Tačiau kadangi sutapatinti Trojos su
Stambulu istorikai negalėjo (istorija jau buvo iškraipyta!), todėl jiems liko
vienintelė išeitis perkelti Troją truputėlį į šoną.
XIX a. istorikas Šlimanas atvyko į Pietų
Dardanelus. Ėmęs kasinėti, iš karto rado kažkokio miesteliūkščio liekanas. Tarp
kitko, tokių liekanų šioje vietoje pasitaiko kiekviename žingsnyje.
Istorikas džiaugsmingai paskelbė suradęs
legendinę Troją. Jokių įrodymų jis nepateikė, niekas jų ir nereikalavo.
Reikia pripažinti, kad visas jo darbas nuėjo
veltui. Būtų užtekę pasakyti, kad senovės miestas Konstantinopolis seniau vadinosi ir
Troja.
Šiandienės Palestinos miestas Jeruzalė buvo
pavadintas Evangelijose minima Jeruzale ne taip seniai ir turbūt siekiant tam tikrų
tikslų.
Žlugus Bizantijai, turkams užėmus
Konstantinopolį, skirtingų bažnyčių islamo, judaizmo, katalikų tėvai
nebegalėjo palikti ankstesnio šio miesto pavadinimo - Jeruzalės. Kaipgi šventoji
Jeruzalė gali būti kitos religijos centras?
Kad niekas neįsižeistų, jie turbūt susitarę
tarpusavy, atėmė iš Antrosios Romos jos senovinį pavadinimą ir suteikė jį
nedideliam Palestinos kaimeliui El Kudsui.
Taip XV-XVII a. atsirado šiuolaikinė Jeruzalė.
Kai mokytieji istorikai pranešė El Kudso
gyventojams, kad jų kaimas ir yra ta pati didžioji Jeruzalė, kur kentėjo Jėzus,
vietiniai turbūt tik galvas kraipė. Tačiau, aišku, niekas iš jų ir neprieštaravo.
Kur ir kada nukryžiuotas Jėzus?
Golgotos kalnas, ant kurio viršūnės nukryžiuotas
Jėzus, pasak Evangelijų yra kažkur Jeruzalėje arba netoli nuo jos. Kai XVII a.
istorikai šventąją Jeruzalę klaidingai sutapatino su nedideliu palestiniečių
kaimeliu, buvo stengiamasi rasti ir atitinkamą kalną. Tokia nedidelė kalva,
kokių aplink šimtai, ir buvo surasta.
Daug tikresnė Golgota yra netoli Stambulo,
t.y., senosios Jeruzalės. Tai pats aukščiausias Aukštutinio Bosforo kalnas, dabar
vadinamas Beikos. Pačioje kalno viršūnėje stovi didžiulis kapas, vietinių
vadinamas Jėzaus kapu. Jėzus turkiškai Juša. Mūsų manymu, tai ir yra
Golgota, Kristaus nukryžiavimo vieta.
Kristus nukryžiuotas XI a. pabaigoje: 1085, 1086
arba 1095 metais, t.y., praėjus 33 metams po nulinių metų 1053 mūsų eros
metų (skaičiavimas apytikslis).
Kada Homeras parašė Odisėją?
Šiuolaikinė istorija teigia, jog Troja žlugo 1225
m. prieš mūsų erą, jog Trojos karą savo Iliadoje ir Odisėjoje pirmasis
aprašė Homeras. Panagrinėkite šiuos faktus atidžiau.
Kada gyveno Homeras tiksliai nežinoma.
Enciklopedijų duomenimis Homeras gyveno Mažojoje Azijoje maždaug iki 700 m. pr. m.e.
Tai reiškia, kad poetas sukūrė poemas praėjus keliems šimtams metų po Trojos karo.
Visi žino, kad Homeras buvo aklas. Todėl savaime
suprantama, kad parašyti pats jis nieko negalėjo, jis galėjo tik padiktuoti. Istorikai
sako: taip, Homeras buvo aklas, tačiau genialus poetas. Jis sukūrė dvi didžiules
poemas (šiuolaikinis jų leidimas apima 700 puslapių!), išmoko jas mintinai ir skaitė
savo klausytojams. Turbūt jis taip darė ilgus metus, nes jam esant gyvam poemos taip ir
nebuvo užrašytos. Iliadą ir Odisėją 560-527 m. pr.m.e. pirmą kartą
užrašė speciali komisija, sušaukta to meto Atėnų tirono Pisistrato.
Kyla klausimas kaip įmanoma aklo poeto žodžius
užrašyti praėjus tiek metų? Dvi gigantiškas poemas, kurias vien perskaityti balsu
užimtų keliolika valandų!
Istorikai aiškina toliau: poemas aklas poetas
skaitydavo daug kartų, klausytojai jas išmoko mintinai, poetas numirė, tačiau liko jo
klausytojai, kurie žodis žodin mokėjo 700 puslapių teksto, jie skaitydavo kitiems
klausytojams, po to mirdavo, taip tęsėsi kelis šimtus metų.
Ar įsivaizduojate bent vieną žmogų, kuris
išmoktų mintinai bent pirmuosius 100 poemos puslapių ir atsimintų juos po bent 20
metų?
Istorikai tęsia: 560-527 m. pr.m.e. gerai žinojo
III a. pr.m.e.
Vėliau kūriniai dingsta daugeliui šimtmečių ir
išnyra viešumon tik Atgimimo laikais. Viduramžiais Homero niekas nežinojo ir
neskaitė. Tai kurgi pranyko unikalus ir neįkainojamas egzempliorius?
Pasiklausykim istorikų toliau: Viduramžių
Europoje Homerą žinojo tik iš Aristotelio ir lotyniškai rašančiųjų citatų. Tik
XIV a. pabaigoje italų humanistai su Homeru susipažino arčiau. XV a. daugelis vertė
Homerą į lotynų kalbą
1488 m. Florencijoje pirmą kartą pasirodo jo kūrinys
graikiškai. XVI a. atskiros poemų dalys verčiamos ir į italų kalbą.
Tačiau kur, kokiame archyve 2000 metų pragulėjo
apdulkėjusi Homero knyga? Reikia pripažinti, kad jokių įrodymų apie Iliados ir
Odisėjos egzistavimą iki XIV a. nėra ir negali būti. Šie kūriniai kaip tik
tada ir buvo parašyti, t.y. apie XIII-XV mūsų eros amžių.
Pagal A.Fomenkos ir G.Nosovskio knygas Imperija bei
Rekonstrukcija
parengė Darius Pocevičius
P.S. Visi besidomintys naujaisiais istorijos tyrinėjimais daugiau informacijos ras
interneto puslapyje http://www.newchrono.ru/
Į viršų
tekstai kuriami. jie niekada nebus sukurti
info@tekstai.lt
|
|