<< Atgal Remigijus Pačėsa Žiūra Tradiciškai fotografija siekia kiek įmanoma
labiau priartėti prie objekto, kad išryškėtų jo faktūros taip išryškinama
ypatinga fotografijos galia matyti daugiau nei akimis. Dešimtmečio pradžioje
meninės fotografijos vertintojus sutrikdė jaunoji karta Vytautas Balčytis,
Remigijus Pačėsa, Algirdas Šeškus ir kiti socialinio peizažo autoriai dažniausiai
fotografuoja bendrus planus. Tai žiūra, žvilgsnį kreipianti į horizontą, į
tolį, o ne į aktualųjį čia ir dabar. Taip žvelgiant, atskiri objektai praranda
išskirtinį statusą, tapdami tiesiog visos erdvės, viso vaizdo elementais. Objektai
įtraukiami į archetipinę, t.y. įprastą žemės/dangaus, kuriuos centre skiria
horizonto linija, struktūrą, joje semantiškai pranyksta. Tai reiškia, kad akcentuojama
viso pasaulio būtis, kuri yra statiška, o ne kintanti konkrečių daiktų būtis
pastaroji lieka tarsi nepastebima. Kartu ši sandara slepia vertinančio, euforiškai
ką nors išskiriančio autoriaus požiūrio buvimą panoramos yra ambivalentiškos.
Taigi distancija, kaip ir fotografavimas iš akių lygio, pabrėžia vaizdo
įprastumą, o jame įkurdintą objektą pateikia kaip santykinai nereikšmingą ir
nevertą tiriančiojo dėmesio. Kita vertus, distancija gali nuteikti ir kontempliacinio
pobūdžio suvokimui, kai lėtai panyrama į atsiveriančią erdvę. tekstai kuriami. jie niekada nebus sukurti |