|
<< Atgal Gytis Norvilas
Fotografijų paroda SKERDYKLA Nr.28
Veiksmo vieta: Krekenava, vienas iš niekuo
neišsiskiriančių kaimo kiemų.
Laikas: du tūkstančiai penktų metų sausio
dvidešimt aštunta diena po Kristaus užgimimo.
Oras: -5 laipsniai pagal Celsijų, kritulių
nerasta, giedra, sniegas tikras, tobulas saulės apšvietimas.
Visų pirma tai ne fotografijos, greičiau
nuotraukos, tai kas nutraukta
Beje, buvo nutrauktos ir kelios gyvybės. Čia nėra
jokių pretenzijų į meną, klys ir tas, kas matys tik pliką natūralizmą, kūnus,
peilius, kraują etc.
Neįmanoma fotografuoti dalyvaujant veiksme, galima
tik staiga pripuolus nutraukti kadrą. Žinoma, įdomiausia lieka už kadro ir
ačiū kiaulių karaliui, nes vagiant iš plikos realybės reikia turėti saiką,
nekalbant jau apie tai, jog galima pavogti ir bekono sielą
Regis, dažniausiai sausis yra tas mėnuo kai
kaimuose, gyvenvietėse rytais karts nuo karto pasigirsta falcetinis kiaulės riksmas,
trumpas, kartais ištęstas su variacijomis, bet visad nutrūkstantis. Kiaules skaičiuok
žiemą
Kiaulės pjovime yra kažkas rituališka (beje, apie
tai viename iš esė tobulai yra rašęs S. Parulskis), nekvestionuojama, nepaneigiama,
tai kas tikra, nesumeluota, be galo atvira, nepaslepiama ir neslepiama, nes natūralu,
natūralu kaip miegas, kaip gimimas ar mirtis.
Kaip natūralus yra garuojančio kraujo kliuksėjimas
iš stiklinės į burną ar kiaulės galvos pasodinimas į pusnį, kaip iškart kepamos
kepenys pietums ar verdama kopūstų sriuba su ką tik išluptu krūtinkauliu ir
degtinaitės butelėlis po visko.
Šis ritualas, savotiškas medžioklės
atkartojimas turi savo tvarką: varovai, nudaigotojas ir kitas aptarnaujantis personalas
žino ką turi daryti, viskas vyksta beveik be žodžių ir tuščių kalbų, nebent apie
orą (na, matai, oras kaip užsakytas, nešalta ir po būzą nereikia maurot
)
ar apie tai kas būtina (atnešk vandens, paverčiam, palaikyk, uždek, nutrauk nagus,
pakabink bambą zylėms, baigias dujos, lašinius skiriam ar kartu, greičiau geldą
).
Paklausit, kam visa tai? Kodėl tai fotografuojama
(nutraukiama)? Daug nevograusiu.
Todėl, kad poniutės ir ponai valgo nebe mėsą, o
kepsnį, daržovių ir vaisių prisiskina Rimi mi mi mi mi, mykiama apie kultūrą,
apie jos pardavimą pasaulyje, apie medžioklės ritualus atkartojamus gatvėse,
tarpuvartėse, todėl kad pudruojama, estetizuojama gyvenimo mėsa, todėl kad
civilizacijos virškinami indėnai atvirais pilvais lošia kauliukais iš paskutinės
Lakotos erelio plunksnos.
Čia ne moralas. Nieko neabsoliutizuoju ir nemykiu,
neva, apie tai kas prarandama
Svarbu neprisirišti.
O BŪDAVO
- - - - - - - - -
NEBŪDAVO
Įtariamasis
Į viršų
tekstai kuriami. jie niekada nebus sukurti
info@tekstai.lt
|
|