|
<< Atgal
Valerie Solanas knygos Vyrų išnaikinimo
draugijos manifestas recenzija
Valerie Solanas taikinys
maskulinizmo fikcija
Kartais reikia surikti, kad būtum išgirsta. Ką
surikti? Rem tene, verba sequentur žiūrėk esmės, o žodžiai patys ateis,
kaip sakė Katonas vyresnysis.
Taigi.
1968 metais Jacques'as Derrida išleido esė
Žmogaus pabaiga. Kol Derrida, pasitelkęs išradingas koncepcijas, mąstė apie
žmogaus paribius ir atskleidinėjo graikišką anthropos idealą, Solanas
nuožmiai puolė žmogaus/vyro idėją, prasiveržė pro filosofijos istorijos sluoksnius
ir paskelbė žmogaus/vyro pabaigą.
Dauguma filosofų turi drąsos pripažinti, kad
vyrams būdingi žmogiškieji trūkumai, tačiau neišdrįsta pripažinti, kad jie
būdingi tik vyrams. Todėl vyro būklę jie įvardija Žmogaus Būtimi, o savo siaubą
keliančią tuštumą laiko filosofine dilema, rašė Valerie Solanas Vyrų
išnaikinimo draugijos manifeste (p.58).
Kas yra Valerie Solanas ir kokią vietą ji užima
tekstų sraute?
Labiau už viską ji norėjo būti rašytoja. Ji
verbalizavo savo mąstymą sąmoningai atmesdama net užuominą apie tai, kad yra kaip
nors susijusi su vyrų sukurtais kalbos žaidimais ir nepageidavo juose dalyvauti. Tačiau
jai reikėjo išsižioti ir rėkti. Ji pasirinko poziciją, esančią anapus neapykantos
kalbos.
Žaidimas nutraukiamas, kalba užsikerta, ima
trūkčioti, pavirsta riksmu. Valerie Solanas ima rėkti.
Žinoma, tai buvo riksmas. Ji pasirinko vyrų
filosofijos atstumtą kalbą ir, išsakiusi tai, kas neišsakoma, atvėrė stulbinančios
įtampos lauką, o paskui išnyko patvirtindama tai, ką išdrįso pasakyti.
Tegu jūsų neapgauna pavadinimas. Valerie Solanas
nėra nusiteikusi prieš vyrus. Ji yra jau už neapykantos. Ji nusiteikusi vien tik prieš
tam tikrą moterų tipą. Prieš tą moterį, kuri palaiko maskulinizmo fikcijų kaukes ir
apgaulę.
Pasak Valerie Solanas pačios moterys kaltos dėl
nesveikų santykių su vyrais. Vyras, tiesą sakant, yra romus, paklusnus ir lengvai
pasiduoda bet kuriai norinčiai jį valdyti moteriai.(p.80). Ji skelbė karą tokio
tipo moterims, kurios išsižada savo sugebėjimo dominuoti tai gerutės, pasyvios,
susitaikančios, išsilavinusios, mandagios, užsidariusios, pavergtos,
priklausomos, išgąsdintos, nemąstančios, savimi nepasitikinčios, nuolat pritarimo
siekiančios Tėvo Dukrelės, kurios negali pakęsti nežinomybės, kurios norėtų ir
likti beždžionės stadijoje, kurios jaučiasi saugios tik kuomet šalia stovi Didysis
Tėvelis, didelis stiprus vyras, į kurį galima atsiremti, ir riebus, apžėlęs veidas
Baltuosiuose rūmuose, kurios bijo pažvelgti realybei į akis ir pripažinti, kas iš
tikrųjų yra vyras ir kas iš tikrųjų yra Tėvelis(p. 8081).
Taigi, moterys, sistemiškai menkindamos savo
pajėgumą, turi galią, paslėptą po daugybe silpnybės formų, jėgą kaip
mazochistinį nuolankumą lemčiai. Visos kortos yra jų rankose, tačiau jos žaidžia
prieš save. Šis iškrypimas Valerie kelia įsiūtį. Nedaug tėra moterų, kurios būtų
užtikrintos, savimi pasitikinčios, nešvankios, pašėlysios, savanaudiškos,
nepriklausomos, išdidžios, nuotykių ieškančios, nesuvaržytos taisyklių,
arogantiškos moterys(p.80).
Valerie užlieja nuovargis, nes kol moterys taip
elgsis, pasaulį pakeis ir pertvarkys padugnės. PADUGNĖS pernelyg nekantrios, kad
lauktų, kol milijonas bukapročių išplautomis smegenimis atsitokės(p.81)
Apimta baisaus nuovargio ji suriko savo repliką ir
nėrė į dugną. Pasiekusi dugną, nuskurdusi ir benamė, Solanas, sakoma, mirė San
Franciske. Tai buvo 1988-ieji.
Tuo tarpu didžiulio veikalo Les fins de l'homme:
Apartir de travail de Jacques Derrida (Paris:Ėdition Galilėe, 1981) įvade filosofai
Jeanas-Lucas Nancy ir Philippe'as Lacoeu-Labarthe'as rašo, kad žmogaus paskirtis arba Bestimmung
nebėra tik dar vienas klausimas apie žmogų: greičiau jau pats žmogus tapo
klausimu. Tai yra svarbiausia priežastis, kodėl mąstymas apie žmogų tampa mątymu
apie baigtį arba, dar tiksliau, kodėl baigties analizė ima ardyti Subjekto
ontoteologiją, p. 13.,
Niekas beveik ir negirdėjo, kad Valerie Solanas į
šį klausimą išrėkė kažkokį kraupų, kraują stingdantį, atsakymą.
Mari Poisson
Į viršų
tekstai kuriami. jie niekada nebus sukurti
info@tekstai.lt
|
|