|
<< Atgal
Neil Wills
Kvailys sako savo širdyje...
Kas būtų Dievu, a? Argi negana visokiausios
bjaurasties pridaryta tavo vardu ir skardingalvių šios planetos (ir kas žino, dar
kelių kitų planetų) teologų priskirta tau? Galiausiai ginčijamasi netgi dėl pačių
fundamentaliausių tavo savybių. Pavyzdžiui, dėl tavo egzistavimo. Kybererdvėje, kur
nesigirdi riksmo, tačiau kiekvienas vis tiek gali klykti po senovei, užderėjo esybės
arba Dievo metas ir mėgėjai a/teistai jam skyrė savo tinklapius.
Pasaulis neteisingas, tačiau
pasitelkęs visą saliamoniškumą, patyrinėjau pavyzdžius trijų padorių, įstatymų
besilaikančių Dievo apologetų ir tiek pat pagonių, bedievių pakeltuodegių. Neilgai
trukus ėmiau manyti, kad vis dėlto derėjo prieš tai įgyti kiek daugiau saliamoniškos
išminties ir apsiginkluoti vienu ar dviem asilo žandikauliais1.
Aptikau tikrą karo lauką. Pasiknaisiok po vieną
tinklapį, ir imsi manyti, kad tik gleives vietoj smegenų turintis silpnaprotis galėtų
tikėti Dievo egzistavimu. Paskaityk kitą, ir didesnio kvailio už ateistą nesurasi.
Deja, abi pusės kenčia nuo sindromo, kurį aš
galėčiau įvardinti kaip nagi, juk žinai, kad iš tiesų su manim sutinki. T.y.
abi pusės tiesiog tvirtina, kad jei A, tai C, lengvai tardamos, kad ginčas
išvengs B, nes tai juk šitaip akivaizdu. Nors iš tiesų dažniausiai tai toli
gražu nėra akivaizdu ir toks apėjimas daromas tik norint išvilioti oponentą iš jo
sunkiai įveikiamų pozicijų.
Pavyzdžiui, pažvelkim į Frederick'o Bendz'o įrodymą, kad dievo nėra. Jis
sumaniai naudoja Okamo2 skustuvą viskam, kas galėtų
sumenkinti jo argumentus. Kadangi kiekvienu ašmenų mostelėjimu išskutamas Dievas, šis
įrankis akivaizdžiai patogus ginčuose. Kuo skubiau turėsiu įsigyti tokių penkių
skustuvų rinkinuką. Bet kokie apeliavimai į logiką tarsi akmenimis sudaužomi tokiais
teiginiais: garbinimo nenusipelnanti būtybė nėra dievas. Galime tik stebėtis jo
apibendrinimų drąsa: Susidūrę su savo religijos kritika, daugelis tikinčių
žmonių tampa ateistais arba laisvamaniais. Turėtume manyti, kad atvirkštinis
procesas nevyksta.
Dievo egzistavimą teigiantys tinklapiai jokiu
būdu nėra vien tik krikščioniški. Štai Self-realization.com
labai paprastai interpretuoja kiekvienos ir tuo pačiu jokios religijos įrodymus ir
pareiškia, kad Dievas yra sau energiją teikiantis Žinojimas. Nuvedus tekstą
ekranu žemyn, šis teiginys patikslinamas į sau energiją teikiantį Masinį
Žinojimą (self-energetic Mass-Awareness). Matyt tai toks Dievas, kuris
katalikišką bendruomenę atpažįsta tik ją pamatęs.
Biblinis pasakojimas apie brangius perlus iš tiesų
yra Nirvanos kodas. Vargu bau tokią gudrybę išgirstumėte savo Biblijos studijų
grupelėje. Toliau tame tinklapyje teigiama, jog Dievas nėra asmuo ir neturėtume
mėginti Dievo suvokti savo žmogišku supratimu. Būtent į šiuos spąstus
menkiausiai progai pasitaikius įkliūna tiek teologai, tiek ateologai.
Chad'o Docterman'o
specializacija krikščionių Dievo neigimas. Šį jis pastoviai ir gan
netiksliai įvardija kaip Jahvę. Tenka pripažinti, jo teiginyje esant logikos:
Neįmanoma, kad egzistuotų tokia tobulo gailestingumo esybė, kuri sukurtų kūrinius,
iš anksto žinodama, jog jie pasmerkti kančiai.
O toliau jis pasirenka keletą krikščioniškų
doktrinų ir jas beatodairiškai sudirba. Prie tokio sudirbimo įprasite labai greit, jei
tik karalystėje e-Dievas/Dievo nėra praleisite daugiau nei dvidešimt minučių.
Galiausiai jis prieina išvadą: Galite rinktis tarnauti neįmanomam Dievui. Aš
renkuosi realybę. Šelmis mums visai nepaaiškina, kas gi yra toji realybė. Galbūt
jis tiki, kad Dievas glūdi po užantspauduotų pieno butelių kamščiais esančiame ore,
kaip tikėjo mano dėdė Frankas?
Ką gi, jums turėtų palengvėti išgirdus, kad
galbūt po mėnesio aš jums pateiksiu nepaneigiamų įrodymų, kai paties Dievo
tinklalapis asciavisadabuvau.org pasirodys internete. O iki tol lai Bevardė
Tuštuma teesie su jumis.
Ship of Fools, 2002 January
vertė Kęstutis Pulokas
____________
1 Nuoroda į Teisėjų 15, 15: "Aptikęs šviežią
asilo žandikaulį, [Samsonas]... juo užmušė tūkstantį [filistinų] vyrų. Vertėjo
pastaba. (Atgal>>>)
2 William Ockham (1285-1349) - anglų filosofas, teologas.
Okamo skustuvu vadinamas jo suformuluotas paprastumo principas, reikalaujantis atmesti tas
mokslo sąvokas, kurių negalima patikrinti patyrimu ar intuicija. Vertėjo pastaba. (Atgal>>>)
Į viršų
tekstai kuriami. jie niekada nebus sukurti
info@tekstai.lt
|
|